mandag den 27. juli 2015

Gåsevig strand camping

Det er meget lidt sommer og camping det er blevet til denne sommer. Sommeren har ikke ligefrem indbudt til lune dage på camping pladserne. Men her den sidste uge af ferien ville vi alligevel afsted. Når det nu ikke kunne blive til en uge hvor vi kunne nyde vejret på en strand camping plads, så besluttede vi istedet at vi ville turnere rundt på nogle forskellige pladser. Vi startede med Gåsevig strand camping. Fruen var desværre ikke med, hun skulle arbejde. Så istedet for valgte vi at invitere Nichlas med, som er en af Mikkel's bedste lege kammerater. Fruen skulle så have kommet og overnattet hos os efter arbejde. Men det blev ikke lige til noget, så hun må komme i morgen istedet.

Vi ankom til Gåsevig strand camping lidt i tolv, og fik hurtig tjekket ind. Vi fik en plads tæt ved legepladsen, som dog kostede 15 kroner mere end de andre pladser fordi der var god udsigt ud over fjorden. Fair nok. Pladsen var billig nok, så det var egentlig ok. Jeg havde som sædvanlig "glemt" en omformer til min forlænger ledning, så op i receptionen og spørge om jeg kunne leje/låne en. For mig er det super god service at få en sådanne udleveret til låns uden beregning. Jeg overvejer lidt om dette skal være min fremtidige test for service niveauet på alle camping pladser :-)

Vi fik dog besked på at være ude klokken 12.00 næste dag. Men helt iorden, det er midt i høj sæsonen, så det er helt ok. Jeg syntes det er småligt når det er uden for sæsonen, og der ikke kommer nogen for at overtage pladsen bagefter. Men her midt i sæsonen er det helt ok.

Legepladsen er også ok. Ikke noget at skrive hjem om, men ungerne fik da en halv time til at gå på legepladsen, Det er ikke en campingplads hvor børn har største fokus, men der findes jo også menesker der ikke tager på camping for at underholde sine børn.

Der var dog også et legerum til børnene. Egentlig ganske fint. Der var i hvert tilfælde masser af legetøj som børnene var vilde med at lege med, samt en hel masse Duplo Lego. Igen var det ikke prangende, men legerummet tjente sit formål.

Stranden var som sådan ikke nogen badestrand, men det var her vi formentlig fandt den største fordel for Gåsevig strand camping. Her var der nemlig en masse små joller som var nemme at sætte i vandet. Det ser ud som om fastlæggerne har mulighed for at have hver sin egen lille båd til fiskeri. Det er der nok ikke ret mange campingpladser der kan tilbyde.

Toiletter og andre faciliteter hos Gåsevig strandcamping er udmærkede. Igen ikke noget prangende, men der er pænt og rent. Det er ikke nyt det hele, men det er hyggeligt og rimeligt vedligeholdt. Kiosken har det mest nødvendige, men forvent ikke at du kan gøre alle dine indkøb her. Du finder nøjagtig det du ikke kan undvære, og ikke mere end det. Personalet er meget venlige smilende og imødekommende.

Samlet set omkring pladsen vil jeg sige den er ok. Den er et besøg værd. Men fokus gruppen er nok folk som prioriterer en plads med fred og ro uden for meget fokus på børn. Jeg tror pladsen er glimrende for fastlæggere eller campister på 50+. Udsigten ud over vandet er en af de mest positive ting ved pladsen. Og så fik jeg lov at låne en omformer gratis, topkarakter for venlighed på pladsen.

Note til mig selv... Når man er afsted som eneste voksen med 3 drenge, så er man service medarbejder 24/7. Alle 3 drenge var søde og i godt humør denne dag. Men det giver pænt meget arbejde at service 3 drenge med ild i rumpen.

tirsdag den 26. maj 2015

Pinse camping på Hasmark strand camping

Så kom vi af sted på pinsecamping, og som tidligere annonceret, så blev det Hasmark strandcamping. Det var en super god tur, og vi var velsignet med godt vejr. Vi tog af sted lørdag morgen, og startede med lige at få købt ind til turen. Derefter købte vi også lidt friske rundstykker, så vi kunne holde ind undervejs og nyde en god morgenmad i campingvognen. Derefter kørte vi resten af vejen, og mødtes med vores venner på Hasmark strand camping. Disse var taget af sted allerede dagen før, så de var godt etableret på pladsen da vi kom frem.

Vi fik hurtigt installeret os på pladsen, og selvfølgelig havde jeg glemt noget derhjemme. Vi manglede en omformer så vores strømkabel passede i stikket på campingpladsen. Af sted op i receptionen for at låne sådan en. Jeg har tidligere glemt denne og har før lånt en på camping pladsen. Det er her man mærker forskellen på store kommercielle pladser, og de lidt mindre pladser. På Hasmark fik jeg nemlig lov at betale 20 kroner pr. døgn for at låne denne, hvor jeg på Sandersvig strand camping fik lov til at låne en gratis. Sådan er det nok bare på de større strand camping pladser, der ved de godt hvordan de skal tjene pengene. Nå men pyt med det. Vi fik strøm på vognen og så var vi klar. Vi besluttede at vi for første gang ville prøve vores sider til sol sejlet på vognen. Det var egentlig helt fint. Der var ikke så meget plads, men pyt med det, vi brugte alligevel det meste af tiden i vores venners fortelt som var rigtig hyggeligt.

Lørdag aften gik vi en tur rundt på pladsen for at se det hele lidt an. I samme weekend var der trike træf, så der var rigeligt at se på. Samtidig kunne børnene få en tur på en trike, og det var en stor succes, så vi hyggede os rigtig på pladsen. Søndag gik vi en tur til stranden og fik en is sammen med børnene. Vi nåede også at besøge badelandet, og børnene fik lov til at lave deres egen slikke pind. Så alt i alt har vi rigtig hygget os på turen.

Vores vurdering af Hasmark strand camping pladsen er overvejende ok. Legepladserne var fine, og der var pænt og rent overalt. Toilet faciliteterne og køkkenet var helt i orden. Der var masser af aktiviteter til børnene, blandt andet et tog som kørte rundt på pladsen. Togturen var gratis, hvilket var meget fornemt. Desuden var der arrangeret ting som for eksempel at børnene kunne lave deres egen slikkepind. Så pladsen kan varmt anbefales til andre campister som skulle have lyst til at komme på strand camping. Det eneste jeg syntes var lidt irriterende var at man skulle betale for ting som jeg har oplevet var gratis på andre pladser. Eksempelvis skulle man bruge sit kort i køkkenet når der skulle bruges varmt vand til opvasken. De første par træk var gratis. Men kortet skulle frem så det kunne registreres, hvilket betød man lige skulle huske kortet også når man skulle i køkkenet. Jeg ved godt at sådan er det på de store pladser. Der er fokus på at folk ikke overforbruger ressourcer, og et eller andet sted er det helt ok. Jeg syntes bare det er lidt mere hyggeligt når det hele ikke er så kommercielt.

Til gengæld var det super fedt at de gav luft for hvornår man skulle være ude af pladsen. Vi fik besked på, at hvis bare vi havde afregnet inden klokken 12.00 så måtte vi i princippet godt tage det stille og rolig med at få pakket sammen. Og vi fik lov til at besøge vandlandet en gang mere mandag efter klokken 12.00 inden vi tog hjem. Det syntes jeg er god stil. Jeg ved selvfølgelig godt at det ikke kan lade sig gøre i højsæson når der står nogen nye klar til at overtage pladsen. Men jeg syntes det er god service at give når der nu alligevel ikke kommer nogen lige efter os. Vi har oplevet andre campingpladser som stod hårdt fast på hjemrejse tidspunktet, og det er noget trælst at have travlt på hjem rejse dagen. Så stor bonus til dem for den service.

Så alt i alt kan vi sagtens anbefale Hasmark strand camping. God stil og god service. Venlig personale, og masser af ting at lave for børnene. Vi kommer der helt sikkert igen.

lørdag den 25. april 2015

Pinse camping

Yeah det er snart tid til pinse ferie, og dermed også tid til pinse camping. Glæder mig helt vildt til at komme af sted. Vi har aftalt at vi skal af sted sammen med nogle naboer, og vi har besluttet os for at prøve Hasmark camping. Se selv videoen her fra deres hjemmeside, og fortæl mig så at du ikke også har lyst til at tage af sted på pinse camping der :-)

De har for øvrigt et rigtig godt tilbud i øjeblikket. Tager du en uge i højsæsonen på deres plads, så kvitterer de med en gratis plads i efterårs sæsonen.

Jeg skal selvfølgelig nok skrive lidt om hvordan turen gik, og en kort lille bedømmelse af campingpladsen efter turen.

Påske camping

Vi kom sørme af sted I påsken, og det var en super fin tur. Som forventet endte vi på Sandersvig camping og vandland, og det var super godt. Jeg har kendt Sandersvig camping siden jeg var en ung knøs, der camperede I telt sammen med mine klasse kammerater. Husker tydeligt hvordan vi fik den ene advarsel efter den anden af Johannes som dengang var camping fatter på pladsen. Og sørme om vi ikke lige i påsken rendte ind i Johannes’s 70 års fødselsdag, og samtidig 45 års jubilæum på pladsen.

Vi havde en super fin tur, kun lige med det lille uheld at vores yngste på 4 år var lidt syg på turen. Første nat måtte vi op og gøre hans køje ren, og vaske dyne betræk. Han fik selvfølgelig lov at sove resten af natten hos mor og far. Vi mødte også nogle gode venner fra hjemegn, og det gav lige anledning til at dele en øl på campingpladsens legeplads.

Hvis jeg lige skal komme med nogle få sætninger om Sandersvig camping og vandland, så kan jeg varmt anbefale stedet. Prisen er rimelig, og forholdende er fine. Service bygningerne er i god stand, og der er pænt og rydeligt. Personalet er venlig og imødekommende. Det tager lidt tid at tjecke ind, men det er ok. Vi er jo på ferie, og har ikke travlt. Det allerbedste ved pladsen er vandlandet. Det er ikke stort, og der er ikke proppet med aktiviteter. Men der er behageligt, og der er hvad der skal være. Der er både Sauna og spa og en lille vandrutsebane som kan prøves både af børn og voksne. Der er rigeligt med stole og borde, så man kan sidde og nyde lidt medbragte drikkevarer. Og det allerbedste, der er varmt som i en bageovn. Normalvis ville man ikke forvente at der bliver varmet så meget op. Men selv en frossenpind som mig, befinder mig rigtig godt i deres vandland. Både badevand og luft er tilpas varmt, så selv om temperaturen udvendig siger under 10 grader, så kunne vi sidde inde i varmen og nyde solen og lege med børnene i vandet. Camping pladsen byder også på fine legepladser og lidt dyr, men det er badelandet som er det store trækplaster for pladsen.

tirsdag den 31. marts 2015

Caravelair Allegra 486

Caravelair er bestemt ikke noget nyt mærke. Faktisk har firmaet lavet campingvogne i 50 år, men af en eller anden grund har de aldrig rigtig fået fat i danskerne. Vognen ser ellers ud til at være velindrettet og veludstyret, og prisen er bestemt overkommelig. Vognen er produceret i Frankrig, og når man tænker på hvor mange franske biler der findes på markedet, er det måske mærkeligt at der ikke er flere franske campingvogne. Men måske der er en årsag.

Efter min vurdering er vognen meget hyggeligt og både velindrettet og veludstyret. Der er dog alligevel noget der ikke helt falder i min smag. Jeg har fået det indtryk at de arbejder meget på at lave lette vogne, således man med en forholdsvis lille bil stadig kan trække en campingvogn af fornuftig størrelse. Men måske det er gået lidt ud over detaljerne i designet indvendig. Jeg får i hvert tilfælde lidt en smag af at tingene ikke er så godt integreret med hinanden. Tingene er meget firkantede, og man er ikke i tvivl om hvor en ting stopper, og en anden ting begynder. Hvis man for eksempel ser på billedet af stigen op til køjesengen, så kunne man måske godt ønske sig en lidt mere elegant løsning.

Køkkenet fejler dog bestemt ikke noget. I forhold til vognens størrelse, må man sige at de har formået at få plads til et fornuftigt stort køleskab. Lige her kunne man godt være lidt misundelig.

Men ellers syntes jeg faktisk overordnet set at vognen ser fornuftig ud. Jeg mener bestemt det er en vogn hvor man får meget for pengene, og det lille bonus at man formentlig kan trække en større vogn er bestemt værd at tage med i betragtningen. Så alt i alt vil jeg sige en fin camping vogn, med en smule mangel på detaljerne.

Hobby Prestige 560 KMFe

For nylig da jeg var ude og hente vores vogn efter service hos Michael Caravan Service i vejen, så havde jeg lige lidt tid til at studere de campingvogne som stod i deres udstilling. En af vognene som jeg faldt over var en brugt Hobby Prestige fra 2006. Hobby har for mig altid stået som en af de lidt bedre campingvogne, og jeg var da heller ikke skuffet over denne vogn. Selvfølgelig var det et plus at vognen fremstod som velholdt og i flot stand, men jeg syntes nu også generelt at hobby er god til at få hyggen frem i en campingvogn.

Den specifikke vogn som jeg kiggede på var indrettet med 2 køjer bagerst, spisegruppe i midten og en god fast dobbeltseng i forenden. Lige en indretning efter min smag. Her gælder nemlig det samme igen, man behøver ikke at rede om for at spise eller sove, man kan vælte direkte ud af sengen og sætte sig til bords. Eller som vi gør det i vores familie, så ligger familien i dobbeltsengen og hygger, mens far lige sidder og får en kop kaffe ved bordet.

Vognen var velindrettet således at børnenes soverum havde lidt gulvplads. Jeg syntes ofte at køjeafsnittet bliver meget trangt når man lukker lidt af for børnene efter sengetid. Men i denne vogn virkede det virkelig som om der var god plads.

Spise gruppen i midten havde også god plads, så selv om man havde inviteret sviger familien med på campingtur, så var der stadig plads til at alle kunne få en plads ved bordet. Jeg mener virkelig at denne indretning er perfekt for familien som bruger vognen i den periode hvor man har mest lyst til at side inde i vognen.

Alt i alt en dejlig vogn til en pris af 100.000, 0erfekt som familie vogn med børn. Om prisen er helt ved sien af skal jeg ikke kunnet sige, men for mig lignede det et fornuftig køb.